Fot. Pixabay

Fot. Pixabay

AktualnościTechnologie

Sezamie, otwórz się! Technologia, która steruje bramą za pomocą gestu lub głosu

Wielu z nas myśli, że dużym luksusem jest otwarcie bramy za pomocą bezprzewodowego pilota. To już przeszłość. Firma NicePolska oferuje urządzenie, które uruchamia bramę lub szlaban za pomocą głosu, telefonu, a nawet facebooka. Jak to możliwe?

Inżynierowie NicePolska (producent automatyki dla domu i przemysłu) stworzyli technologię, która ułatwia otwieranie bramy za pomocą różnych metod i „narzędzi”.

Dzięki zastosowaniu specjalnych czujników, brama może zostać otwarta, gdy właściciel znajduje się w jej pobliżu. Połączenie odbywa się za pomocą drogi radiowej Flor, a poprzez specjalną aplikację użytkownik może nadać uprawnienia kolejnym osobom, które będą rozpoznawane za pośrednictwem telefonu.

Nice oferuje także inne możliwości. Bramą możemy również sterować poprzez gesty. System jest w stanie rozpoznać 3 komendy: Góra-Stop-Dół. – Otwarcie bramy czy kraty rolowanej nie musi bowiem tylko przypominać odganiania muchy – bezdotykowy pilot znajdzie zastosowanie we wszystkich przestrzeniach, w których obowiązkowe jest obecnie noszenie rękawiczek ochronnych. Nice Air może zostać zainstalowany nie tylko w domu w kuchni, ale także w restauracjach czy w przemyśle medycznym – informuje Nice Polska.

Kolejne możliwości

W ofercie firmy znajdziemy również możliwości zarządzania automatyką za pomocą komend głosowych. Wszystko dzięki modułowi Nice IT4WiFI. Sposób działania technologii wyjaśnia Piotr Głowacki, specjalista ds. technicznych w Nice Polska:

– W bajkach używano zaklęcia „Sezamie, otwórz się!”, a w świecie Nice wystarczy wykorzystać moduł Nice IT4WIFI – śmieje się Piotr Głowackin– Co więcej, przy wykorzystaniu domowego huba Apple (np. iPada stanowiącego centrum inteligentnego domu), zarządzanie głosowe jest także możliwe zdalnie nie tylko z poziomu iPhone’a, ale także Apple Watcha czy nawet samochodu, który obsługuje system AppleCar. W ten sposób możemy sprawdzić, czy brama jest zamknięta, aktywując wirtualnego asystenta w naszym samochodzie – dodaje Głowacki.

System pozwala także otworzyć bramę lub szlaban za pomocą… mediów społecznościowych. Twitter, Facebook mogą być równie odpowiednim „pasem transmisyjnym”. Bramą można sterować również za pomocą wiadomości e-mail. Oto przykład: – Przypuśćmy, że w wysokim biurowcu recepcjonistka otrzymuje telefon od użytkownika, który czeka pod szlabanem wjazdowym. Po autoryzacji tego użytkownika, wysyła ona ze swojego konta wiadomość e-mail i dzięki temu, po krótkiej chwili oczekiwania, pojazd może wjechać na teren parkingu wokół biurowca  – wyjaśniają pracownicy Nice Polska.

Czy technologia wyczerpała już swoje możliwości w tym zakresie? Wydaje się, że nie, gdyż obecnie inżynierowie pracują nad systemami sztucznej inteligencji, które mogą nawet rozpoznawać myśli i nawyki użytkownika.

Nice Polska działa na rynku od 1996 r. W ofercie firmy znajdziemy automatykę do bram przesuwnych, skrzydłowych, garażowych oraz rolet, segmentowe bramy garażowe, systemy parkingowe, systemy kontroli ruchu pieszych oraz wideodomofony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *