Transport intermodalny to nowoczesny rodzaj przewozu polegający na łączeniu różnych gałęzi lokomocji. Jednocześnie, na całej trasie przewozów wykorzystuje się tylko jedną jednostkę ładunkową np. kontener. Spółka Grupy Lotos zakupi 324 nowoczesne wagony – platformy oraz dwie lokomotywy.
Wartość projektu oscyluje wokół 150 mln zł. Połowę kosztów sfinansuje Unia Europejska. Projekt zakupu nowoczesnego transportu intermodalnego uzyskał najwyższą ocenę w rankingu konkursu Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT).
– Główny atut transportu intermodalnego to przyspieszenie i usprawnienie procesu logistyki. W tym wypadku chodzi o przewóz ładunku, który na całej trasie przewozu taboru wykorzystuje kontenery – mówi Krzysztof Kopeć z Działu Komunikacji Zewnętrznej Grupy LOTOS. Warto dodać, że ten typ transportu obniża koszty przewozu oraz powoduje zmniejszenie ryzyko uszkodzenia produktów.
– Cieszymy się z rozstrzygnięcia konkursu, bowiem zakup nowoczesnego taboru do przewozów intermodalnych wpisuje się w strategię dalszego rozwoju LOTOS Kolej. Znaczące dofinansowanie unijne wpłynie na możliwość oferowania bardziej konkurencyjnych i kompleksowych usług naszym klientom – powiedział Anatol Kupryciuk, prezes Zarządu LOTOS Kolej.
LOTOS Kolej to spółka Grupy Lotos. Od 2012 roku firma jest jednym z liderów na rynku kolejowych przewozów towarowych w Polsce pod względem realizowanej pracy przewozowej. W ciągu kilkunastu lat działalności z lokalnego przewoźnika manewrowego spółka przekształciła się w liczącego się na rynku gracza, który poza przewozami oferuje usługi obsługi bocznicy kolejowej, wynajmu i serwisu technicznego taboru kolejowego oraz czyszczenia cystern kolejowych. Od 2015 roku z oferty przewozowej LOTOS Kolej mogą skorzystać również klienci, których siedziby znajdują się na terenie Republiki Federalnej Niemiec.
Dodaj komentarz