“Nie chodzi o to by wiedzieć o wszystkim, chodzi o to, żeby mieć dostęp do informacji”. “Zacznijmy od małych projektów, w których się dobrze czujemy”. Tak eksperci komentowali wyzwania jakie stoją przed firmami wdrażającymi nowe technologie. Temat kolejnego Industry Meetcast brzmiał “O przestojach, blokerach i innych wyzwaniach Przemysłu 4.0”.
W dyskusji wzięli udział praktycy, wdrażający rozwiązania informatyczne w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Marek Zych zwrócił uwagę na widoczny postęp w zakresie wdrażania nowych technologii w ciągu ostatnich 30 lat. – Jeśli ktoś chciał wykorzystać ten okres i był blisko rozwiązań, które dały szansę na digitalizację, ten rozwinął firmę.
Waldemar Truchel stwierdził, że najważniejsze to zainwestować w zespół, który zdobędzie wiedzę o narzędziach dostępnych na rynku. Na podstawie tej wiedzy można budować strategię. Takie podejście pozwala także zorientować się, jakie rozwiązania można wdrożyć niewielkim nakładem kosztów.
Bartosz Murawski z kolei zauważył, że najlepiej skupić się na jednym najważniejszym problemie, z jakim boryka się firma.
Debata dostępna jest na kanale YouTube Industry Meetcast. Patronem medialnym przedsięwzięcia są Fabryki w Polsce.
Podobne artykuły

Pierwsze tankowanie bioLNG w Polsce
lis 21, 2024
Dodaj komentarz