Fabryka Mercedesa w Jaworze cechuje się wieloma elementami ekologicznymi. Zakład jest m.in. w pełni zasilany energią odnawialną z pobliskiej farmy wiatrowej. Teraz przyszedł czas na kolejny prośrodowiskowy projekt. Tym razem będzie on związany z logistyką.
W jaworskiej fabryce rozpoczęła się budowy bocznicy kolejowej. Tym samym infrastruktura przyzakładowa zostanie połączona z linią kolejową Kędzierzyn Koźle – Legnica. To jednak nie wszystko.
W ramach inwestycji powstanie także centrum logistyczne. Będzie to nowoczesna platforma przeładunkowa z zaawansowaną technologicznie infrastrukturą, przeznaczoną głównie do obsługi transportu baterii litowo-jonowych z Jawora do zakładów Mercedesa na całym świecie.
Z drogi na tory
Właściciele fabryki nie mają wątpliwości, że budowa bocznicy jest jednym z elementów wielkiego planu. Chodzi o przeniesienie do 2024 r. większości dostaw do zakładu z drogi na tory.
– Dążenie do neutralności pod względem emisji CO2 było naszym celem od samego początku istnienia fabryki w Jaworze. Zakład zasilany jest w 100% energią odnawialną. Kolejnym krokiem redukcji śladu węglowego jest obszar logistyki. Dzięki nowej bocznicy kolejowej zminimalizujemy transport drogowy do i z fabryki, który zastąpią przewozy koleją – mówi Aleksandra Łukasiak, CEO Mercedes-Benz Manufacturing Poland.
Z uznaniem o inwestycji Jaworze wypowiedział się także prezes Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. WSSE „Inwest-Park” jest stroną umowy związaną z budową bocznicy.
– To największa tego typu inwestycja w historii Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „INVEST-PARK” i jedno z najbardziej strategicznych przedsięwzięć związanych z infrastrukturą kolejową w tej części Polski – twierdzi Piotr Wojtyczka, Prezes Zarządu WSSE.
Dodaj komentarz