
Automatyczny magazyn w VW Poznań. Fot. VW Poznań

Automatyczny magazyn w VW Poznań. Fot. VW Poznań

Automatyczny magazyn w VW Poznań. Fot. VW Poznań

Automatyczny magazyn w VW Poznań. Fot. VW Poznań
Dotychczas, jeżeli kierownictwo Volkswagena Poznań chciało zapewnić ciągłość produkcji, każdego dnia musiało odbyć się czternaście kursów ciężarówek na trasie Poznań-Swarzędz. Dzięki najnowszej technologii logistycznej nie będzie to konieczne. Nowy, automatyczny magazyn ma nie tylko zapewnić ciągłość produkcji, ale także zwiększyć wydajność magazynu. W jaki sposób?
W nowej hali logistycznej VW Poznań został uruchomiony automatyczny magazyn mniejszych podzespołów samochodowych. W obiekcie, który był budowany przez rok, można składować 43 tys. pojemników i kartonów.
Nowoczesny magazyn został zlokalizowany obok hal montażu, przez co nie ma potrzeby kursowania samochodów ciężarowych na linii Poznań-Swarzędz. – Jesteśmy teraz w stanie szybciej reagować na potrzeby linii montażowych i nie jesteśmy narażeni na możliwe zakłócenia w dostawach części pomiędzy zakładem w Poznaniu Antoninku i magazynem zewnętrznym – mówi Dietmar Mnich Prezes Zarządu Volkswagen Poznań.
Twister i cztery układnice

Automatyczny magazyn w VW Poznań. Fot. VW Poznań
W nowej hali pracują cztery układnice, które poruszają się z prędkością ponad 6 metrów na sekundę.
Warto również wspomnieć o technologii Twister. To innowacyjne rozwiązanie, które pozwala na jednoczesne przemieszczanie się czterech pojemników w regale.
Na powierzchni obiektu ok. 1200 m2 można składować ok. 43 000 pojemników i kartonów KLT, na regałach wysokości ponad 9 metrów. Pozostałe ok. 3000 m2 powierzchni zajmują linie przenośników, strefy przyjęć i wydawania towarów oraz strefa składowania pustych pojemników.
Podobne artykuły

Prezentacja pierwszego polskiego samolotu F-35
wrz 03, 2024
Jak powstają hydranty przeciwpożarowe?
cze 24, 2024
Dodaj komentarz