Aktualności

Wehikuł inwestycyjne rusza w stronę motoryzacji. Czas na nową spółkę – Luma Automotive

Luma Investment to grupa inwestycyjna, które wspiera rozwój firm z sektora przemysłowego oraz energetycznego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W ostatnim czasie grupa postanowiła ulokować kapitał w branży motoryzacyjnej – w tym celu utworzono Luma Automotive.

Obecnie w skład Luma Automotive wchodzą trzy podmioty: odlewnia żeliwa w Kutnie, odlewnia cynku i aluminium Saga Poland oraz nowoczesna narzędziownia Luma Tools. Grupa cały czas szuka kolejnych firm, które uzupełniałyby kompetencje technologiczne pozostałych podmiotów w zakresie produkcji i obróbki metali. Spółki grupy realizują zamówienia nie tylko dla branży motoryzacyjnej, ale także dla przemysłu kolejowego, maszynowego czy rolniczego. 

– Doskonale rozumiemy mechanizmy funkcjonowania sektora przemysłowego, szczególnie, jeśli chodzi o region Europy Środkowo-Wschodniej. Inwestycyjnie jesteśmy tutaj obecni od lat, a potencjał branży produkcyjnej dla przemysłu automotive w Polsce i regionie jest wciąż ogromny. Postawiliśmy na bliską nam specjalizację – obróbkę metali i bardzo rozwojowy, wysoko wyspecjalizowany segment związany z częściami dla branży motoryzacyjnej. Ma on znaczący udział w zleceniach outsourcowanych przez producentów samochodów. Tutaj ogromne znaczenie mają nowoczesne technologie i rozwiązania Industry 4.0. W tym kierunku właśnie idziemy mówi dr Radosław Miśkiewicz, Przewodniczący Rady Nadzorczej Luma Investment S.A.

– Nieliczni są w stanie zaoferować szeroki zakres technologii dla produkcji danej części. Dlatego stawiamy właśnie na dywersyfikację technologiczną. Bez wątpienia zwiększa ona możliwości biznesowe. Nagle okazuje się, że dzięki tym właśnie technologiom możemy wytworzyć znacznie więcej typów produktów, czy sprawniej dopasować się do wymagań zmieniającego się dynamicznie rynku. Dodatkowo, oferujemy naszym klientom możliwość współpracy we wspólnym budowaniu nowych rozwiązań technologicznych dla rynku automotive. Biorąc pod uwagę globalny trend ograniczania emisji CO2 i podążającego za nim konceptu „odchudzania pojazdów”, z takim podejściem jesteśmy zdecydowanie o krok przed konkurencją – mówi Wojciech Derda, Prezes Zarządu Luma Automotive.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Fabryki w Polsce