Aktualności

Nowoczesna technologia = wzrost produkcji. Jaka przyszłość fabryki Fiata w Tychach?

Ostatni czas nie był łatwy dla dalszego rozwoju tyskiego zakładu. Zmarł wieloletni dyrektor generalny FCA ( koncern Fiat Chrysler Automobiles), które jeszcze kilka tygodni wcześniej zapewniał o nowym znaczeniu fabryki. Jednak perspektywa funkcjonowania tyskiego zakładu wcale nie musi być widziana w ciemnych barwach.

Fabryka generuje kolejne zyski. Jak poinformował dyrektor fabryki w Tychach, w 2018 r. nastąpi wzrost produkcji jednych z najbardziej popularnych samochodów grupy – Fiata 500 i Abartha 500. W 2017 r. zakład wypuścił z taśmy 201 tysięcy pojazdów, natomiast w tym roku wyprodukowane zostanie 220 tysięcy samochodów. Daje to wzrost o prawie 9%. Jakie są tego przyczyny? Według kierownictwa FCA w Polsce, w ostatnim czasie na międzynarodowym rynku znacząco wzrosło zapotrzebowanie na popularne „pięćsetki”.

Jednak – co warto podkreślić – wzrost produkcji w tyskim zakładzie to także konsekwencja wprowadzania nowoczesnych technologii w procesie automatyzacji zakładu. Według dyrektora Fabryki Fiata w Tychach Antoniego Grenia, skróci się czas produkcji najważniejszych samochodów dla grupy Fiata 500 i Abartha 500 z 10 do 9 godzin, a Lancii Ypsilon z 12 do 10 godzin. Dyrektor zapewnił także, że innowacje przyczyniły się do poprawienia jakości pojazdów.

-Patrzę na naszą przyszłość bardzo optymistycznie. Pracownicy tyskich zakładów naprawdę są liderami. Jestem przekonana, że z tą załogą i z tym kierownictwem fabryka w Tychach będzie nadal odgrywała znaczącą rolę w przemyśle motoryzacyjnym w Europie” – mówi przedstawiciel rady nadzorczej FCA Henryka Bochniarz.

Wszyscy w Tychach zadają sobie pytanie o przyszłość fabryki. Wcześniej wspomniany, zmarły dyrektor Marchionne wiązał z fabryką istotne perspektywy, w śląskim mieście miała funkcjonować produkcja Fiata 500 z silnikiem elektrycznym. Obecnie trwa proces reorganizacji w kierownictwie fabryki, m.in. wkrótce powinien zostać powołany nowy szef koncernu na obszar europejski. Dlatego wciąż nieznana jest przyszłość tyskiej fabryki w międzynarodowym koncernie. Przedstawiciele FCA Poland liczą, że wkrótce kierownictwo firmy przedstawi plan rozwoju zakładu dot. produkcji nowych modeli samochodów. – Wydaje się, że nadchodzi moment, w którym te decyzje zostaną podjęte. Jestem przekonana, że to będą dobre decyzje dla Tychów” – mówiła podczas XXI Dnia Rodzinnego tyskiego Fiata Henryka Bochniarz.

FCA w Polsce posiada 16 spółek i 9 zakładów. Tyska fabryka zatrudnia 2,4 tys pracowników.

W skład FCA wchodzą Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Ram, Maserati oraz Mopar zajmująca się sprzedażą części zamiennych i serwisowaniem pojazdów.

 

fot. fcagroup.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Fabryki w Polsce