Showroom Factory of the Future Lab. Fot. Bosch
Showroom Factory of the Future Lab. Fot. Bosch
Showroom Factory of the Future Lab. Fot. Bosch
Showroom Factory of the Future Lab. Fot. Bosch
Showroom Factory of the Future Lab. Fot. Bosch
Jak można zachęcić producentów do Przemysłu 4.0? Najlepiej, aby mogli samodzielnie przetestować tego typu rozwiązania. Grupa Bosch oferuje taką możliwość w nowym showroomie. Co można zobaczyć w nowoczesnym laboratorium?
Showroom „Factory of the Future Lab” został niedawno otwarty w Warszawie. Z urządzeń i innowacyjnych rozwiązań będą mogli skorzystać zarówno klienci i partnerzy Boscha, ale także studenci czy uczniowie techników.
Obiekt umożliwia stosowanie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie automatyzacji i robotyki. Według przedstawicieli Boscha producenci będą mogli przetestować tam rozwiązania, które jeszcze dzisiaj wydają się przeszłością, ale niedługo będą standardem. W warszawskim laboratorium znajdują się m.in.: innowacyjne sterowniki PLC, komputery przemysłowe, silniki, technologie przemieszczeń liniowych, coboty, oraz rozwiązania z obszaru IT i sztucznej inteligencji.
Dlaczego warto?
O tym, dlaczego warto skorzystać z obiektu powiedział Adam Piszczatowski, kierownik działu Przemysł 4.0. w firmie Bosch Rexroth:
– Po pierwsze, wykorzystujemy oprogramowanie napisane w językach wysokiego poziomu, co znacznie poszerza zakres możliwości naszych klientów z uwagi na większą elastyczność i otwartość na interfejsy webowe. Po drugie, stworzyliśmy wyspecjalizowane mikro usługi w postaci programów komputerowych, które dostarczają i pobierają informacje z linii produkcyjnej, dzięki czemu maszyny mogą komunikować się ze sobą, a nawet z produktem czy człowiekiem, bez konieczności korzystania z systemów nadrzędnych. Trzecią niezwykle istotną technologią jest tak zwany cyfrowy bliźniak, czyli wirtualna reprezentacja urządzeń fizycznych. Dzięki niej możemy wykonywać czynności na obiekcie rzeczywistym z pozycji wirtualnej, co przekłada się na możliwość lepszej optymalizacji, dowolne i dogłębne testowanie prototypów czy wykluczenie błędów – powiedział Adam Piszczatowski.
Oprócz prezentacji nowoczesnych technologii w showrooomie będą także przeprowadzane szkolenia teoretyczne.
Grupa Bosch jest w Polsce obecna od 1992 roku. Koncern posiada cztery spółki, które prowadzą działalność w pięciu lokalizacjach. Nad Wisłą firma zatrudnia łącznie 8,5 tys. pracowników.
Dodaj komentarz