Port w Gdańsku. Fot. www.portgdansk.pl
Port w Gdańsku. Fot. www.portgdansk.pl
Już wkrótce rozpocznie się kompleksowa rozbudowa Nabrzeża Oliwskiego w porcie Gdańskim. Chodzi o zmiany na odcinku o długości 1,2 kilometra. Wczoraj Zarząd Portu podpisał umowę z Grupą Strabag na kwotę 183 mln zł.
Realizacja projektu przebudowy będzie wymagała starannego zaplanowania. Najbardziej wymagające mogą okazać się prace budowlane w miejscu, gdzie odbywają się przeładunki statków. Zarząd Portu zapewnia stworzenie szczegółowego harmonogramu robót na tych odcinkach.
Jaki są podstawowe cele rozbudowy nabrzeża? Przede wszystkim chodzi o zwiększenie przepustowości portu. Obecnie w Gdańsku przeładowywane jest głównie zboże.Cumują tu także jednostki z drobnicą oraz statki ro-ro.
Ponadto inwestycja zakłada zwiększenie poziomu bezpieczeństwa manewrujących oraz wpływających statków.
– Port Gdańsk jest w trakcie największych zmian infrastrukturalnych w swojej historii. Zmieniamy się, by nie tylko sprostać potrzebom dynamicznie rozwijającego się rynku, ale także po to, by stać się największym portem na Bałtyku. Temu służą wielomilionowe inwestycje, a współpraca z tak doświadczonym partnerem jak Strabag daje nam pewność, że prace zostaną przeprowadzone rzetelnie – tłumaczy w komunikacie ZMPG Marcin Osowski, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk ds. Infrastruktury.
W czasie najbardziej intensywnych prac zostanie wykorzystany zespół 150 osób. Strabag zapewni specjalistyczny sprzęt m.in. specjalne dźwigi, palownice czy pontony transportowe. – Budowy hydrotechniczne na takim poziomie to zadanie bardzo skomplikowane, ale jesteśmy przekonani, że cały zespół specjalistów konsorcjum zadba o realizację na najwyższym poziomie – zapewnia wiceprezes Osowski.
Roboty w gdańskim porcie powinny planowo zakończyć się na początku 2021 roku.
Dodaj komentarz