Volvo 7900 Electric Articulated. Fot: Volvobuses.pl

Volvo 7900 Electric Articulated. Fot: Volvobuses.pl

Aktualności

Fabryka Volvo we Wrocławiu otrzymała duże zamówienie. „Chcemy być liderem w rozwoju elektromobilności”

Miasta w Europie coraz chętniej stawiają na elektryfikację transportu publicznego. Autobusy o elektrycznym napędzie powstają m.in. we wrocławskiej fabryce firmy Volvo. Niedawno spółka pochwaliła się, że otrzymała 850 zamówień na tego typu pojazdy z 50 europejskich miast.  

Volvo 7900 Electric Articulated. Po ten pojazd najchętniej sięgają europejskie samorządy. Autobus posiada dwa elektryczne silniki o mocy maksymalnej 2×200 KW o pojemności 264-396 kWh. Ładowanie pojazdu może odbywać się za pomocą tradycyjnego złącza lub pantografu.

Jednak model 7900 to nie jedyny autobus zamawiany przez miasta ze Starego Kontynentu. Popularne są także wersje hybrydowe – potrzebne na dłuższych odcinkach bądź przy deficycie odpowiedniej infrastruktury.

– Miasta w Europie w coraz większym stopniu koncentrują się na zrównoważonych systemach transportu publicznego, zarówno z perspektywy ochrony środowiska, jak i finansów. Dzięki szerokiej gamie zelektryfikowanych pojazdów i kompleksowym rozwiązaniom systemowym możemy zaoferować naszym klientom szereg konkurencyjnych i elastycznych rozwiązań dla cichego i bezemisyjnego transportu publicznego – mówi Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses.

Dotychczas firma sprzedała ponad 5 tys. autobusów o elektrycznym napędzie. Ostatnie 850 zamówień zostanie w całości zrealizowane przez pracowników wrocławskiej fabryki.

Pojazdy trafią do różnych europejskich ośrodków, m.in. do Goteborga i Malmo w Szwecji czy Aarhus w Danii. Autobusy zostały także zamówione przez polskie samorządy – Gliwice i Łódź.

– Wiele miast ma ambitne cele w zakresie poprawy jakości powietrza, a zelektryfikowana flota pojazdów miejskich stwarza nowe możliwości osiągnięcia tych celów. Kiedy w Göteborgu rozpocznie kursowanie flota naszych 145 autobusów elektrycznych, emisja CO2 zostanie ograniczona o 14,5 tys. ton rocznie, co odpowiada ok. 5 tys. samochodów z silnikiem diesla. Z kolei emisja tlenków azotu zmniejszy się o ok. 8 tys. kg rocznie, a poziom hałasu każdego autobusu zostanie zredukowany o 7 dB, co oznacza redukcję hałasu o połowę. Chcemy być liderem w zakresie rozwoju elektromobilności i długoterminowym partnerem dla wszystkich miast, które chcą zapewnić mieszkańcom lepszą jakość życia – dodaje Håkan Agnevall.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *