Tak przebiega modernizacja na stacji Łódź Kaliska. Fot. Art in Energy
Tak przebiega modernizacja na stacji Łódź Kaliska. Fot. Art in Energy
Na terenie stacji Łódź Kaliska trwa wielka modernizacja infrastruktury kolejowej. Podstawowym celem jest zwiększenie ilości pasażerów kolei. Jak ma to nastąpić?
Jak tłumaczą przedstawiciele Art in Energy, spółki której pracownicy uczestniczą w modernizacji stacji, rewitalizacja nie będzie polegała tylko na nowym wyglądzie dworca. Wymiana torów, budowa sieci trakcyjnej czy montaż urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Właśnie tego typu prace są przeprowadzone w zakresie kolejowego projektu.
W ramach dotychczasowych działań ekipa spółki z Koluszek osadziła już blisko 500 fundamentów palowych, 108 wsporczych konstrukcji bramkowych, 457 konstrukcji wsporczych słupów wraz z odciągami oraz zbudowała 23,5 kilometra nowej sieci trakcyjnej. Uruchomiony zostanie również wiadukt wschodni, który ma kluczowe znaczenie komunikacyjne dla ruchu pasażerskiego i towarowego.
Warto podkreślić, że wszystkie prace toczą się przy zachowaniu czynnego ruchu pasażerskiego i towarowego. To nie łatwe zadanie, zwłaszcza przy budowie kilkudziesięciu kilometrów nowej trakcji.
– Lubimy skomplikowane i złożone projekty budownictwa infrastrukturalnego, zwłaszcza te związane z rozbudową i modernizacją szlaków kolejowych. To jest nasza specjalizacji i w takich zadaniach czujemy się zawsze najlepiej – podsumowuje z dumą Krzysztof Kubicz, Dyrektor ds. Realizacji Usług spółki Art. In Energy.
Koniec modernizacji stacji Łódź Kaliska przewiduje się w październiku obecnego roku.
Dodaj komentarz