Podpisanie umowy. Fot. PGZ Stocznia Wojenna
Wizualizacja nowego obiektu. Fot. PGZ Stocznia Wojenna
Wizualizacja nowego obiektu. Fot. PGZ Stocznia Wojenna
Wizualizacja nowego obiektu. Fot. PGZ Stocznia Wojenna
Wizualizacja nowego obiektu. Fot. PGZ Stocznia Wojenna
Pisaliśmy już o przełomowym programie Miecznik, w ramach którego w polskich stoczniach powstaną trzy nowoczesne fregaty wojskowe. Wartość projektu to 8 mld zł. Zanim rozpocznie się produkcja, trzeba zmodernizować infrastrukturę. W gdyńskiej Stoczni Wojennej PGZ zostanie wybudowana jedna z najwyższych i najnowocześniejszych hal.
10 marca br. na terenie PGZ Stoczni Wojennej podpisano umowę o przebudowie obiektu. Przedstawiciele konsorcjum (NDI S.A, NDI Sopot S.A oraz Pekabex BET) zobowiązali się do czerwca 2024 r. przeprowadzić konieczną modernizację obiektu. Wszystko w związku z realizacją programu Miecznik.
– Jeżeli nie natrafimy na nieprzewidziane okoliczności, to już w połowie 2024 r. będziemy dysponowali infrastrukturą i maszynami oraz urządzeniami, które uczynią PGZ Stocznię Wojenną najnowocześniejszą stocznią w Polsce – powiedział Paweł Lulewicz, Prezes PGZ Stoczni Wojennej. Dodał także: – Dzięki właśnie tym inwestycjom zbudujemy trzy fregaty typu „Miecznik”, które będą najnowocześniejszymi jednostkami naszej Marynarki Wojennej. Nasz nowy, rozbudowany potencjał wykorzystamy w przyszłości również do budowy i modernizacji innych jednostek.
Wielka hala kadłubowa
Podstawowym celem inwestycji jest budowa nowej hali, w której będą integrowane kadłuby dla ultranowoczesnych fregat Marynarki Wojennej RP. Hala została zaprojektowana z uwzględnieniem specjalnych wymiarów (m.in. wysokość: 43 m, długość: 154 m), aby przez bramę obiektu można było wprowadzić różne sekcje okrętu, a następnie wyprowadzić kadłub w celu zwodowania.
Inny z elementów modernizacji stoczni to budowa hali produkcyjnej. W nowym obiekcie będą funkcjonowały wszystkie wydziały wyposażeniowe. Znajdą się tam m.in. ślusarnia, ślusarnia ciężka, stanowisko hydrauliki siłowej, warsztat mechaniczny, stanowisko obsługi linii wałów oraz stanowisko do obsługi wind, pomp i sprężarek.
W ramach inwestycji Stoczni Wojennej w Gdyni nastąpi również rozbudowa i przebudowa nabrzeża, placów składowych oraz dróg wewnętrznych.
– Bardzo się cieszę, że możemy się podjąć tak ważnego zadania. Mamy duże doświadczenie zarówno w inwestycjach kubaturowych jak i hydrotechnicznych. W ostatnim czasie działaliśmy m.in. na Mierzei Wiślanej, w portach w Szczecinie, w Gdańsku czy Gdyni. Liczę, że za nieco ponad rok spotkamy się w zupełnie odmienionej, nowoczesnej przestrzeni – mówi wiceprezes Grupy NDI, Dyrektor Finansowy Szymon Reptowski
Dodaj komentarz