Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ładowarki powstaną przy drogach, które łącza istotne aglomeracje miejskie. Urządzenia zostaną zainstalowane na odcinku Wrocław – Katowice (autostrada A4) oraz Wrocław – Łódź ( S8).
Niedawno na łamach naszego portalu odbyła się dyskusja na temat barier dla rozwoju elektromobilności w Polsce. Jednym z czynników wymienianych przez ekspertów była zbyt mała liczba ładowarek na trasach podróży międzymiastowych. Niewielka ilość punktów może być barierą psychologiczną dla kierowców, którzy z tego powodu nie decydują się na zakup samochodu elektrycznego.
Dlatego decyzję GDDKiA trzeba traktować jako zachęcającą do rozwoju elektromobilności. Na trasie między Wrocławiem a Katowicami powstanie osiem punktów z ładowarkami (MOP: Krajków Pd., Krajków Pn., Przysiecz, Jankowice Wielkie, Wierzbnik, Prószków, Proboszczowice i Chechło) oraz pięć między Wrocławiem a Łodzią (MOP: Gózew Pn., Chojny, Dąbrowa Wielka, Jonas Pn. i Jonas Pd.)
Kto może wziąć udział w przetargu? GDDKiA przedstawiła następujące warunki. Firma musi pełnić funkcję operatora punktów ładowania samochodów elektrycznych lub wykonywać zadania dostawcy usług ładowania przez okres co najmniej 6 miesięcy. Roczny przychód firmy nie może być mniejszy niż 1 mln zł. Potencjalni dzierżawcy mogą składać oferty na co drugim MOP, zlokalizowanym po tej samej stronie drogi.
Zadaniem zwycięzcy przetargu będzie wybudowanie dwóch ogólnodostępnych punktów ładowania dla pojazdów elektrycznych oraz pełnienie roli operatora i dostawcy dla tych punktów. GDDKiA przewiduje podpisanie umowy na 10 lat z możliwością przedłużenia o kolejne 5. Kontrakty mają być podpisane jeszcze w tym roku.
Dodaj komentarz