OT Port Świnoujście. Fot. Mat. pras

OT Port Świnoujście. Fot. Mat. pras.

Aktualności

Nowa inwestycja w Świnoujściu. Polski port z większymi możliwościami

W ostatnim czasie stale rośnie zapotrzebowanie na przeładunki towarów agro w polskich portach. Na ten trend zareagowało kierownictwo jednego z polskich portów. W OT Port Świnoujście nastąpi rozbudowa terminalu. Dzięki temu obiekt będzie o wiele bardziej nowoczesny, ale także znacznie zwiększą się jego moce przeładunkowe.

W I półroczu 2023 r. przeładowano o prawie 50% więcej zboża niż w poprzednim okresie. Główna przyczyna to fakt, że w tym roku plony polskich zbóż były bardzo obfite. Do polskich portów trafia także zboże z Ukrainy, co również ma wpływ na rosnący wolumen.

Najwięcej zboża przeładowano w Porcie Gdynia (3, 285 mln ton). Na drugim miejscu w tej kwalifikacji znalazł się Port Gdańsk (1,369 mln ton), a na trzecim – Port Świnoujście (1,199 mln ton).

Rozbudowa terminalu agro w Świnoujściu

– Od pewnego czasu obserwujemy wzrostowy trend w obszarze logistyki produktów agro, który będzie impulsem do rozwoju polskich terminali w najbliższych latach. Odnotowujemy zwiększony popyt na przeładunki produktów tego segmentu i dostosowujemy nasze zdolności przeładunkowe i magazynowe, tak by móc go obsłużyć – mówi Kamil Jedynak, prezes OT Logistics.

Na większy popyt postanowiono zareagować rozbudową terminala agro w Świnoujściu. Na podstawie umowy firma Pol Invest Project zrealizuje projekt i budowę kompletnej linii technologicznej odpowiedzialnej za transport ładunków pomiędzy magazynem i nabrzeżem. W terminalu będzie zainstalowane m.in. urządzenie załadowcze na statki. Technologia zostanie skomunikowana z magazynem.

Dzięki rozbudowie terminala agro zdolności przeładunkowe zbóż mają się zwiększyć do 2 mln ton.

Koszt inwestycji to 40 mln zł. Rozbudowa obiektu zakończy się w drugiej połowie 2025 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *