Zmodernizowane lokomotywy PKP Intercity. Fot. intercity.pl

Zmodernizowane lokomotywy PKP Intercity. Fot. intercity.pl

Technologie

Z Zakładów Cegielskiego na polskie tory. Nowe lokomotywy w PKP Intercity

Spółka PKP Intercity odebrała z fabryki SPS H-Cegielski pierwsze zmodernizowane lokomotywy. Co zmieniło się w pojazdach? Jakie właściwości zostały poprawione?

Modernizacja została przeprowadzona w lokomotywach z serii SU 4220. W ramach modyfikacji za kwotę 90 mln zł, zmieniły się właściwości trzynastu pojazdów szynowych.

Nowoczesne silniki i mniejszy hałas

Zmodernizowane lokomotywy PKP Intercity. Fot. intercity.pl

Zmodernizowane lokomotywy PKP Intercity. Fot. intercity.pl

Dotychczas spalinowe lokomotywy zostały zastąpione wersją dwuagregatową z funkcją zasilania 3kV DC wagonów pasażerskich w energię elektryczną. Lokomotywy posiadają nowoczesne silniki spalinowe, które spełniają normę emisji spalin na poziomie Stage V.

Dzięki modernizacji, nowe lokomotywy zostały wyposażone w mikroprocesowe sterowanie poprawiające właściwości trakcyjne pojazdów. To rozwiązanie pozwoli także na zmniejszenie zużycia paliwa.

Nowe lokomotywy mają przyczynić się również do obniżenia emisji hałasu i drgań.

–  Zmodernizowane lokomotywy SU4220 PKP Intercity planuje przeznaczyć zarówno do pracy manewrowej, jak również do obsługi lekkich pociągów pasażerskich. Ponadto będą one mogły być wykorzystywane do obsługi pociągów w awaryjnych sytuacjach związanych z uszkodzeniami sieci trakcji oraz do obsługi pociągów sezonowych, prowadzonych po niezelektryfikowanych szlakach – mówi Adam Laskowski, Członek Zarządu PKP Intercity S.A.

Obecnie PKP Intercity otrzymała dwie zmodernizowane lokomotywy. Do końca stycznia wykonawca planuje zgłosić do odbiorów końcowych kolejne dwie lokomotywy, pozostałe mają zasilić park taborowy PKP Intercity w trzecim kwartale 2022 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *