Przedświąteczna gorączka trwa już od kilkunastu dni. Na ulicach naszych miast widzimy przyozdobione choinki a w radiu słyszymy bożonarodzeniowe piosenki. Jednakże w Nowym Jorku, w tym roku, ten czas przebiega w sposób bardziej… zrobotyzowany.
W nowojorskim sklepie Bloomingdale firma ABB zorganizowała przedświąteczny pokaz robotów. Co możemy tam zobaczyć?
Na jednym ze stanowisk dwa roboty umieszczone na podłodze oraz dwa znajdujące się na suficie współpracują przy… ubieraniu choinki. Urządzenia m.in. nakładają bombki, a po 30 minutach (tyle trwa jedna sesja pokazu) same je zdejmują.
To jednak nie wszystko. Na kolejnych stacjach możemy zobaczyć roboty, które wykonują świąteczne piosenki i kolędy. Natomiast, jeżeli któryś z gości chce się ogrzać, może wypić gorący napój, serwowany przez specjalny automat “robo-barista YuMi”.
– Nasze pokazy w Bloomingdales pokazują, w jaki sposób robotyka może uczynić merchandising [rodzaj działalności marketingowej – przyp.red] bardziej dynamicznym i ciekawym dla klienta. W przyszłości handlowcy będą mogli korzystać z robotów, które będą nawiązywać interakcję z klientami czy demonstrować produkty. Te urządzenia o wiele bardziej atrakcyjnie zachęcą klientów w punktach sprzedaży niż np. tradycyjne statyczne wyświetlacze – powiedział Marc Segura, globalny szef działu robotyki ABB
ABB Robotics to jeden z liderów światowych dostawców robotyki. Firma działa w 53 krajach i ponad 100 lokalizacjach, w których wdrożono ponad 400 000 rozwiązań i aplikacji robotów.
Dodaj komentarz