
Trwa budowa w Stoczni Wojennej PGZ. Fot. PGZ

Trwa budowa w Stoczni Wojennej PGZ. Fot. PGZ

Trwa budowa w Stoczni Wojennej PGZ. Fot. PGZ
W gdyńskiej PGZ Stoczni Wojennej trwa budowa nowej Hali Kadłubowej. To imponująca inwestycja, do której realizacji wykorzystuje się najwyższe w Polsce podnośniki o wysięgu do 58 metrów. To część programu Miecznik, którego celem jest wybudowanie wielozadaniowych fregat dla marynarki wojennej. Koszt to ponad 300 mln złotych.
Dane o inwestycji robią ogromne wrażenie. Hala Kadłubowa, w której zostaną wyprodukowane fregaty Miecznik, będzie miała wysokość 46 metrów. Natomiast brama do hali wraz z maszynownią waży 34 tony, a jej wymiary to: 43 metry wysokości i 34 szerokości. Będzie to jeden z największych tego typu obiektów w Europie.
Hala Produkcyjna i infrastruktura techniczna
Inwestycja nie ogranicza się wyłącznie do wybudowania nowej Hali Kadłubowej. W stoczni budowana jest również Hala Produkcyjna:
– Już niedługo w tej hali zaczną pracę wszystkie wydziały wyposażeniowe PGZ SW. Stoczniowcy będą mieli w nich o wiele lepsze warunki pracy niż w starych pomieszczeniach a sześć nowych maszyn, jakie zostaną tu zamontowane zapewni nam prawdziwy przeskok technologiczny w kilku obszarach produkcji – powiedział Maciej Poprawski, Dyrektor Operacyjny Stoczni, odpowiedzialny za proces inwestycyjny.
Obecnie w Hali zbliża się ku końcowi montaż termoizolacji oraz hydroizolacji dachu oraz okładzin ściennych. Jednocześnie trwa wylewanie posadzki betonowej. W kolejnych miesiącach zostaną założone bramy wjazdowe, suwnice, przegrody akustyczne.
Wokół Stoczni trwają również intensywne prace związane z budową nowych dróg:
– Wykonujemy podbudowy oraz nawierzchnie chodników i dróg manewrowych. Stan zaawansowania szacujemy na około 25%. W miarę sprzyjających warunków atmosferycznych będziemy sukcesywnie oddawać kolejne, gotowe nawierzchnie”– relacjonuje Przemysław Młynarczyk, Kierownik Robót Drogowych z Grupy NDI.
Zakończenie prac planowane jest na lipiec br.
Dodaj komentarz