Fabryka baterii do samochodów elektrycznych za 1,4 mld zł. Taka inwestycja LG Chem miała powstać w Opolu. Miała, ponieważ – jak informuje „Puls Biznesu” władze koreańskiego koncernu są niezadowolone z powodu braku dostatecznej pomocy państwa.
Władze LG Chem domagały się m. in. dofinansowania 300 mln zł do nowej fabryki, możliwości kupienia gruntu za symboliczną złotówkę oraz zwolnienia z opłaty odrolnieniowej.
– Doszliśmy do wniosku, że na podstawie otrzymanych informacji nie można zapewnić wystarczającego poziomu opłacalności ekonomicznej projektu, o ile zostanie on zrealizowany w Polsce – miał napisać wiceprezes działu baterii motoryzacyjnych Andrew Chung do wiceprezesa Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Krzysztofa Sengera.
LG Chem posiada już fabrykę baterii w Biskupicach Podgórnych, pod Wrocławiem. Nowy zakład produkcyjny miał powstać w Opolu. Decyzja w tej sprawie powinna zapaść początkowo zapaść w maju, a potem w czerwcu.
Źródło: „Puls Biznesu”
Podobne artykuły

Pierwszy elektryczny jacht produkowany w Ostródzie
lis 07, 2024
Nowa fabryka TitanX w Opolu
sty 17, 2024
Dodaj komentarz