Odlewnia VW Poznań. Fot. VW Poznań
Odlewnia VW Poznań. Fot. VW Poznań
Odlewnia VW Poznań. Fot. VW Poznań
Odlewnia VW Poznań. Fot. VW Poznań
Odlewnia VW Poznań. Fot. VW Poznań
Odlewnia VW Poznań. Fot. VW Poznań
Odlewnia VW Poznań. Fot. VW Poznań
Odlewnia VW Poznań. Produkcja w tym zakładzie również ma zostać wstrzymana. Fot. VW Poznań
Zapewne nie każdy z Was zdaje sobie sprawę, że co trzeci Volkswagen posiada część, która powstaje w poznańskiej odlewni koncernu. To jednak nie koniec dobrych informacji. Kilka dni temu w wielkopolskim zakładzie rozpoczęła się produkcja elementów do elektrycznego modelu Volkswagen ID.3.
Pojazd cieszy się coraz większą popularnością. Model ID.3 może być wyposażony w jeden z trzech akumulatorów. Różnią się one pojemnością i zapewniają zasięg od 330-550 km. – Do wyboru są akumulatory o pojemności 45 kWh, 58 kWh oraz 77 kWh. Akumulator można naładować w ciągu zaledwie 30 minut do poziomu, który zapewnia zasięg 290 km (prądem o mocy 100 kW) – informuje VW Poznań w komunikacie prasowym.
W odlewni Volkswagen Poznań każdego roku będzie powstawać 500 tys. elementów obudowy silnika. Satysfakcji z rozpoczęcia projektu nie krył dyrektor odlewni VW Poznań Thomas Kreuzinger-Janik: – Jestem dumny z tego, że poznańska odlewnia ma swój wkład w rozwój i produkcję samochodów nowej generacji. To pierwszy produkt w portfolio zakładu, który zabudowany zostanie w elektrycznym modelu Volkswagen ID.3. Co równie ważne jego produkcja będzie neutralna pod względem emisji CO₂ – powiedział Kreuzinger-Janik.
Automatyzacja odlewni
W poznańskiej fabryce trwa wprowadzanie automatyzacji do systemu produkcji. Pisaliśmy o tym niedawno na naszym portalu.
Proces wytwarzania przekładni dla Volkswagena ID.3 będzie przebiegał w sposób całkowicie zautomatyzowany. Do produkcji będą wykorzystane transportery, kamery i roboty. Jak informuje Dział Prasowy Volkswagena Poznań do fabrykacji komponentów pracownicy skorzystają z 4 innowacyjnych technologii:
1) digitalizacja całej linii z wykorzystaniem systemu kodów DCM i kamer w którym zawarte są wszystkie potrzebne parametry odlewania i obróbki. Dane te są wykorzystywane do sterowania procesami i wizualizacji.
2)automatyczny załadunek części na linię obróbczą przy pomocy robota i skanera laserowego.
3)technologia chłodzenia narzędzi obróbczych MMS (Minimale Menge Schmierung) polegająca na chłodzeniu narzędzi za pomocą mgły olejowej i powietrza.
4)W pełni zautomatyzowane pakowanie części połączone z systemem logistycznym
Na zakup urządzeń i potrzebnej infrastruktury koncern przeznaczył 40 mln zł.
Szkolenie personelu
Jednak nawet w pełni zautomatyzowany proces produkcyjny nie poradzi sobie bez odpowiednio wykwalifikowanych operatorów. Od 2018 r. do pracy przy nowej linii produkcyjnej przeszkolono 15 pracowników. Warto również dodać, że do pracy przy produkcji obudowy przekładni zatrudniono 3 absolwentów ze Szkoły Odlewników (Zespół Szkół nr 1 ze Swarzędza).
Odlewnia fabryki Volkswagen Poznań to jeden z największych tego typu zakładów w Europie. Wytwarzane są tu głowice cylindrowe do silników, obudowy przekładni kierowniczej, wsporniki przedniej osi zawieszenia, pokrywy głowic cylindrowych oraz obudowy sprzęgła i skrzyni biegów.
Dodaj komentarz