Aktualności

Polski gigant zapowiada rewolucję logistyczną

W ciągu ostatnich lat w branży handlowej zaszły wielkie zmiany. Dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce doprowadził do tego, że producenci nie poradzą sobie na rynku bez sprawnie działającego zaplecza logistycznego.

Ważną decyzję związaną z logistyką podjęli właściciele jednej z największych w Europie firmy w branży odzieżowej – LPP. To polskie, rodzinne przedsiębiorstwo zarządzające takimi markami, jak Reserved czy Cropp na całym świecie.

Aby sprawnie zarządzać logistyką utworzono nową spółkę w ramach grupy – LPP Logistics. Za co będzie odpowiedzialna?

Dystrybucja 400 mln sztuk towaru

Magazyny LPP. Fot. LPP

Magazyny LPP. Fot. LPP

– Ostatnie kilka lat to duży progres LPP w kontekście logistyki. Pełna kompleksowość świadczonych usług, począwszy od frachtu morskiego, przez kolejowy i drogowy, logistykę magazynową, a nawet własną agencję celną i regularną dystrybucję towarów na blisko 40 rynkach sprawiła, że dojrzeliśmy do decyzji, aby powołać odrębnego operatora logistycznego – spółkę LPP Logistics. Odpowiedzialna ona będzie za obsługę wolumenów sięgających na dziś nawet kilkudziesięciu tysięcy TEU, czyli kontenerów 20-stopowych, rocznie w imporcie i dystrybucję około 400 mln sztuk towaru, w tym jedną czwartą w samych wysyłkach e-commerce – twierdzi Jacek Kujawa, prezes LPP Logistics.

Do zadań pracowników LPP Logistics będzie należeć zarządzanie siecią zaopatrzenia i dystrybucji. Chodzi o prowadzenie magazynów o łącznej wielkości 400 tys. m2, w tym centrów dystrybucyjnych w Pruszczu Gdańskim i Brześciu Kujawskim oraz pięcioma magazynami w Polsce i zagranicą.

W związku z tym LPP będzie poszukiwać nowych kadr. Tylko w nowym magazynie LCC na Podkarpaciu pracę znajdzie ok. 1000 osób.

Autonomiczne roboty i system RFiD

Magazyny LPP. Fot. LPP

Magazyny LPP. Fot. LPP

Zmiany w zarządzaniu logistyką w LPP oznaczają także jeszcze większy nacisk na stosowanie nowoczesnych technologii.

Firma zamierza wdrażać rozwiązania z zakresu robotyki magazynowej, m.in. autonomiczne roboty mobilne. Te urządzenia za parę lat mogą okazać się kluczowe przy zwiększeniu efektywności magazynów.

– Oferując najlepsze praktyki z obszaru logistyki magazynowej budowanej w oparciu o zaawansowane systemu informatyczne, jak choćby WMS, czy automatykę magazynową obejmującą nowatorskie systemy sortujące, automatyczny magazyn miniload na 1,2 mln kartonów, czy technologię RFID oraz zróżnicowany katalog usług transportowych, nowa spółka ma możliwość w sposób optymalny realizować dystrybucję towarów na szeroką skalę i stać się jednym z większych operatorów logistycznych na rynku polskim, nie tylko na potrzeby LPP – zapewnia Sebastian Sołtys, wiceprezes LPP Logistics.

Jesteście ciekawi, w jaki sposób funkcjonuje Centrum Dystrybucyjne LPP Logistics? U góry strony prezentujemy Wam odcinek naszego programu, który nagraliśmy w tym obiekcie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *