Fiat 500

Fiat 500

Aktualności

Tyska fabryka z jubileuszowym pojazdem. Na czym polega popularność „pięćsetki”?

2,5 miliona egzemplarzy. Tyle sztuk pojazdów Fiata 500 wyprodukowali pracownicy tyskiej fabryki FCA. Popularne „pięćsetki” pod tym względem zostawiły w tyle Fiata Pandę, a nawet „malucha”Fiata 126p.

W poniedziałek (22 marca) pracownicy grupy FCA Poland, należącej do koncernu Stellantis, obchodzili mały jubileusz. Z taśmy produkcyjnej zjechał Fiat 500 numer 2 500 000.

– Nie wyobrażam sobie samochodu, który lepiej symbolizowałby nasz rozwój i zmiany zachodzące w fabryce niż model 500, z którym jesteśmy związani od tylu lat. „Pięćsetka” dała nam możliwość rozwoju zarówno w zakresie kompetencji załogi fabryki, jak i umożliwiła ciągłe wdrażanie nowych technologii i procesów – powiedział Tomasz Gębka, dyrektor fabryki Stellantis w Tychach i członek zarządu FCA Poland S.A.

Fiat 500>Fiat 126p

Fabryka FCA

Fabryka FCA

„Pięćsetki” powstają w Tychach od 2007 roku i w całej historii tyskiego zakładu Fiata są najbardziej popularnym modelem. A warto podkreślić, że związek Tych z Fiatem trwa już od wielu lat, a dokładnie od 1975 roku. Przez ten czas przewinęło się tu wiele popularnych modeli, choćby znany większości Polaków „maluch” – Fiat 126p (2,166 mln sztuk) czy Fiat Panda (2,168 mln sztuk).

W 2020 r. z taśmy tyskiej fabryki zjechało 121,8 tys. Fiatów 500. To o ok. 60 tys. sztuk mniej niż w poprzednim roku, ale trzeba pamiętać o prawie trzymiesięcznym przestoju na początku pandemii Covid-19 w Polsce. Dlaczego utrzymuje się wysoki poziom produkcji tego modelu? „Pięćsetka” to jeden z najpopularniejszych samochodów miejskich w Europie, od wielu lat regularnie zajmuje wysokie miejsca w motoryzacyjnych rankingach.

Ponadto samochód jest popularny w różnych częściach globu. Dane, które przedstawia FCA, wskazują, że najwięcej samochodów z Tych trafia do Włoch, Wielkiej Brytanii, Niemiec czy Francji. Niemniej warto podkreślić, że pojazdy tego modelu mają także swoich odbiorców z egzotycznych kierunków, jak Senegal, Nowa Kaledonia czy Kajmany.

Kolejne wyzwania

Musimy pamiętać, że tyska fabryka to nie jedynie Fiat 500. W śląskim zakładzie FCA Poland produkowane są także Lancia Ypsilon  czy Abarth 500.

Jednak w przyszłym roku fabrykę FCA Poland czekają kolejne, duże wyzwania. Kierownictwo koncernu, doceniając solidność załogi w Tychach, ogłosiło nowy program inwestycyjny. Już w 2022 roku będą powstawać tu hybrydowe i elektryczne samochody marek Jeep, Fiat i Alfa Romeo. Więcej szczegółów o tej inwestycji znajdziecie tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *