Raport Siemensa DIGI INDEX bada nastawienie poszczególnych sektorów wobec cyfryzacji i digitalizacji. Wskaźniki odnoszą się m.in. do zwiększenia środków na te kwestie. Z raportu możemy dowiedzieć się, że w 2022 r. najbardziej rozwinęła się pod tym względem branża, która mocno ucierpiała w ostatnim czasie.
Ostatnie dwa lata były bardzo ciężkie dla sektora automotive. W 2020 i 2021 roku wiele fabryk musiało wstrzymać swoją produkcję ze względu na lockdown, a następnie niejedna z nich miała problem ze względu na przerwy w dostawach półprzewodników. Wiele strat branża poniosła także ze względu na rosyjską agresję na Ukrainę i zamknięcie rosyjskiego rynku.
Automotive liderem rankingu

Produkcja silników do napędu hybrydowego. Fot. Toyota Motor Manufacturing Poland
Paradoksalnie kłopoty związane z sytuacją na świecie jeszcze bardziej zmobilizowały przedstawicieli branży motoryzacyjnej do inwestycji w cyfryzację.
Według raportu Siemensa DIGI INDEX prawie 40% firm z branży automotive zamierza zwiększy budżet przeznaczony na cyfryzację i digitalizację w najbliższym czasie. Jeszcze rok temu taką deklarację złożyło zaledwie 6,7% badanych.
– W trakcie rozmów z polskimi producentami coraz rzadziej słyszę pytanie Czy transformacja cyfrowa jest potrzebna?”, a znacznie częściej – „Jak ją zacząć?” i „Kiedy przyniesie ona wartość biznesową?”. Wszystko to obrazuje znaczący wzrost dojrzałości polskich przedsiębiorstw oraz świadomości zalet związanych z digitalizacją – powiedział Sebastian Lemieszek, Digital Transformation Advisor w Siemens Polska.
Branża automotive oraz przemysł maszynowy są liderami badania DIGI Index. Kolejne miejsce przypadło branży chemicznej oraz farmaceutycznej. Najgorzej pod względem cyfryzacji wypada przemysł spożywczy.
Podobne artykuły

Stellantis uruchomi nową linię w Tychach?
mar 25, 2024
Dodaj komentarz