Szybsze i bardziej bezpieczne podróżowanie między Skandynawią a resztą Europy. To cel pionierskiego projektu, realizowanego przez konsporcjum FLC. Swoją cegiełkę w budowie stałego połączenia w cieśnienie Fehmarnbelt będzie miała także spółka Crist, która jest właścicielem gdyńskiej stoczni.
Projekt zakłada utworzenie autostrady i linii kolejowej pomiędzy niemieckim portem Puttagrden a duńskim Rødbyhavn. W ramach połączenia zostanie wybudowany 18-kilometrowy tunel, który będzie najdłuższym na świecie zatapialnym korytarzem. Jakie zadania w tym projekcie będą mieć pracownicy stoczni z Gdyni?
Potrzebna jednostka
Rolą spółki Crist będzie zbudowanie jednostki wielozadaniowej, która zostanie wyposażona w zatapialne urządzenie do zrzutu. Dzięki temu, system będzie mógł układać żwir na dnie morskim pod elementy tunelu zatapialnego
Stocznia z Gdyni udzieliła informacji na temat parametrów jednostki. Będzie ona posiadać kadłub o długości 130,2 m (całkowita długość 149 m), natomiast szerokość całej jednostki wyniesie 48 m. Obiekt będzie wyposażony w dwie komory żwirowe.
– Zdalnie sterowane narzędzie do układania żwiru (SDT), zostanie opuszczone spod kadłuba jednostki do 46 m poniżej linii wodnej, gdzie będą układane fundamenty żwirowe pod zatopiony tunel. Połączenie wysokiego poziomu automatyzacji i najnowocześniejszych technologii pozycjonowania zapewni dokładne rozmieszczenie fundamentów żwirowych – informuje firma Crist.
Duże projekty
To nie pierwszy wielomiliardowy program, w którym bierze udział gdyńska stocznia. Pracownicy Crist uczestniczyli także m.in. przy budowie jednostki służącej do utworzenia wiaduktu morskiego na wyspie La Reunion.
Gdyńska firma specjalizuje się w produkcji urządzeń hydrotechnicznych oraz jednostek pływających, których odbiorcami są największe firmy na świecie.
Dodaj komentarz