Raport Siemensa DIGI INDEX bada nastawienie poszczególnych sektorów wobec cyfryzacji i digitalizacji. Wskaźniki odnoszą się m.in. do zwiększenia środków na te kwestie. Z raportu możemy dowiedzieć się, że w 2022 r. najbardziej rozwinęła się pod tym względem branża, która mocno ucierpiała w ostatnim czasie.
Ostatnie dwa lata były bardzo ciężkie dla sektora automotive. W 2020 i 2021 roku wiele fabryk musiało wstrzymać swoją produkcję ze względu na lockdown, a następnie niejedna z nich miała problem ze względu na przerwy w dostawach półprzewodników. Wiele strat branża poniosła także ze względu na rosyjską agresję na Ukrainę i zamknięcie rosyjskiego rynku.
Automotive liderem rankingu
Paradoksalnie kłopoty związane z sytuacją na świecie jeszcze bardziej zmobilizowały przedstawicieli branży motoryzacyjnej do inwestycji w cyfryzację.
Według raportu Siemensa DIGI INDEX prawie 40% firm z branży automotive zamierza zwiększy budżet przeznaczony na cyfryzację i digitalizację w najbliższym czasie. Jeszcze rok temu taką deklarację złożyło zaledwie 6,7% badanych.
– W trakcie rozmów z polskimi producentami coraz rzadziej słyszę pytanie Czy transformacja cyfrowa jest potrzebna?”, a znacznie częściej – „Jak ją zacząć?” i „Kiedy przyniesie ona wartość biznesową?”. Wszystko to obrazuje znaczący wzrost dojrzałości polskich przedsiębiorstw oraz świadomości zalet związanych z digitalizacją – powiedział Sebastian Lemieszek, Digital Transformation Advisor w Siemens Polska.
Branża automotive oraz przemysł maszynowy są liderami badania DIGI Index. Kolejne miejsce przypadło branży chemicznej oraz farmaceutycznej. Najgorzej pod względem cyfryzacji wypada przemysł spożywczy.
Dodaj komentarz