Marka Kubota, założona w 1994 r., przez długi okres była zapomniana na polskim rynku. Dopiero kilka lat temu nastąpiło ożywienie związane z klapkami tej spółki. Obecnie firma przeżywa jeden z najlepszych okresów sprzedażowych. Pojawił się jednak problem – światowy gigant zgłasza protest z powodu… podobnego znaku towarowego.
Jeszcze na początku XXI wieku marka Kubota praktycznie nie istniała. Wróciła w 2018 roku i zaczęła być coraz bardziej popularna na polskim rynku.
Ostatni okres to prawdziwa hossa dla producenta kultowych klapków. Trzeci kwartał 2023 r. to najlepszy okres w historii firmy pod względem marżowości.
Spółka stale poszerza ofertę swoich produktów. Kubota to nie tylko klapki, ale także męskie szorty do pływania, skarpety czy koszulki. Polski producent współpracuje w sprzedaży produktów m.in. z siecią sklepów Decathlon.
Spór o znak
18 grudnia 2023 r. polski producent otrzymał pismo od przedstawicieli światowego giganta – marki Adidas. Niemiecka spółka uważa, że znak znajdujący się na obuwiu i odzieży marki Kubota przypomina słynne trzy paski Adidasa.
W piśmie dot. własności intelektualnej i zasad uczciwej konkurencji pełnomocnik światowej marki zwraca się do polskiej firmy o podjęcie negocjacji.
Warto dodać, że to nie pierwszy tego typu protest ze strony firmy Adidas. W przeszłości producent wielokrotnie upominał się o swój znak firmowy.
Dodaj komentarz