Klapki Kubota. Fot. Mat. pras.

Klapki Kubota. Fot. Mat. pras.

Aktualności

Adidas vs Kubota. Światowy gigant upomina się o trzy paski

Marka Kubota, założona w 1994 r., przez długi okres była zapomniana na polskim rynku. Dopiero kilka lat temu nastąpiło ożywienie związane z klapkami tej spółki. Obecnie firma przeżywa jeden z najlepszych okresów sprzedażowych. Pojawił się jednak problem – światowy gigant zgłasza protest  z powodu… podobnego znaku towarowego.

Klapki Kubota. Fot. Mat. pras.

Klapki Kubota. Fot. Mat. pras.

Jeszcze na początku XXI wieku marka Kubota praktycznie nie istniała. Wróciła w 2018 roku i zaczęła być coraz bardziej popularna na polskim rynku.

Ostatni okres to prawdziwa hossa dla producenta kultowych klapków. Trzeci kwartał 2023 r. to najlepszy okres w historii firmy pod względem marżowości.

Spółka stale poszerza ofertę swoich produktów. Kubota to nie tylko klapki, ale także męskie szorty do pływania, skarpety czy koszulki. Polski producent współpracuje w sprzedaży produktów m.in. z siecią sklepów Decathlon.

Spór o znak

Logo Adidasa. Fot. Wikipedia, domena publiczna

Logo Adidasa. Fot. Wikipedia, domena publiczna

18 grudnia 2023 r. polski producent otrzymał pismo od przedstawicieli światowego giganta – marki Adidas. Niemiecka spółka uważa, że znak znajdujący się na obuwiu i odzieży marki Kubota przypomina słynne trzy paski Adidasa.

W piśmie dot. własności intelektualnej i zasad uczciwej konkurencji pełnomocnik światowej marki zwraca się do polskiej firmy o podjęcie negocjacji.

Warto dodać, że to nie pierwszy tego typu protest ze strony firmy Adidas. W przeszłości producent wielokrotnie upominał się o swój znak firmowy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *