Sztuczna inteligencja. Fot. Pixabay

Sztuczna inteligencja. Fot. Pixabay

Technologie

Bot Edek pomoże klientom PKP Intercity. Przewoźnik sięga po rozwiązania SI

Sztuczna inteligencja pomaga w wielu miejscach. Nie tak dawno pisaliśmy o nowoczesnej technologii zapobiegającej awariom w elektrociepłowni. Tymczasem PKP Intercity uruchomiło projekt SI, który pomoże pasażerom w sprawdzeniu rozkładu jazdy.

Bot Edek. Tak nazywa się wirtualny asystent głosowy PKP Intercity. Pod numerem 22 391 22 22 urządzenie udziela informacji na temat połączenia kolejowego. Automat uwzględnia takie informacje jak stacja początkowa i docelowa czy data i godzina odjazdu. Jednak, co warte podkreślenia, Bot Edek może również dopasować inne kryteria wymagane przez klienta, np. miejsca dla osób niepełnosprawnych czy możliwość przewiezienia roweru.

Klient może poprosić bota o szczegóły połączenia, wskazać kolejny kurs z rozkładu czy wyszukać połączenie o nowych parametrach.

Moduł uczenia maszynowego

Sztuczna inteligencja PKP Intercity oznacza również koniec z czasochłonnym oczekiwaniem na infolinii. Urządzenie jest w stanie odbierać kilkaset połączeń równocześnie.

Przewoźnik kolejowy zapewnia, że bot Edek będzie stale sam się udoskonalał poprzez wykorzystywaną bazę rozmowy z poprzednimi klientami. To wszystko dzięki specjalnemu modułowi uczenia maszynowego.

– Podstawową formę nauki stanowi proces rozwijania umiejętności właściwego interpretowania wypowiedzi klienta. Wirtualny asystent głosowy będzie w przyszłości stopniowo wzbogacany o nowe funkcjonalności, aby kompleksowo pomagać klientom PKP Intercity w coraz większym zakresie tematów – twierdzą przedstawiciele PKP Intercity.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *