Produkcja silników do napędu hybrydowego. Fot. Toyota Motor Manufacturing Poland

Produkcja silników do napędu hybrydowego. Fot. Toyota Motor Manufacturing Poland

Aktualności

Toyota rozpoczyna produkcję innowacyjnych silników. „Ta inwestycja to znakomity impuls rozwojowy”

Podwyższona pojemność. Duża sprawność cieplna. Efektywna praca w niskich temperaturach. Niska emisja tlenku azotu. To tylko kilka z istotnych właściwości silników Dynamic Force Engine o pojemności 2,0 l, które od 3 września są produkowane w zakładzie Toyoty w Jelczu-Laskowicach.

TNGA, czyli Toyota New Global Architecture. To nowa koncepcja japońskiego producenta związana z innowacyjnym projektowaniem i produkcją samochodów. To największa zmiana w historii systemu produkcyjnego Toyoty. Nowa platforma uprości poszczególne procesy, a będzie to możliwe dzięki wprowadzeniu ustandaryzowanych wymiarów definiujących położenie głównych podzespołów.

Jednym z elementów koncepcji TNGA są napędy hybrydowe. To właśnie ten projekt jest realizowany w Polsce, a jego łączna wartość to ponad 5 mld zł. Wszystko zaczęło się w listopadzie ubiegłego roku – od produkcji elektrycznych przekładni hybrydowych w wałbrzyskiej fabryce TMMP ( Toyota Motor Manufacturing Poland). Więcej informacji znajdziecie pod poniższym linkiem:

Uroczyste uruchomienie produkcji. Fot. Toyota Motor Manufacturing Poland

Uroczyste uruchomienie produkcji. Fot. Toyota Motor Manufacturing Poland

Wczoraj, 3 września wystartowała druga inwestycja w Polsce, która jest związana z hybrydową technologią Toyoty. To fabryka silników Dynamic Force Engine o pojemności 2,0 l.

Nowoczesny dwulitrowy, czterocylindrowy silnik TNGA o pojemności 2,0 l współpracować może z elektryczną przekładnią hybrydową w napędach hybrydowych lub stanowić samodzielną jednostkę w napędach konwencjonalnych. Montowany będzie w napędzie hybrydowym Corolli Hatchback i TS Kombi, a także w konwencjonalnym napędzie Toyoty RAV4 – informuje TMMP w komunikacie prasowym.

Silnik Toyota Dynamic Force Engine osiąga moce 180 km przy 6 tys. obr./min w napędzie hybrydowym oraz 173 km przy 6,6 tys./min w napędzie konwencjonalnym. – Urządzenie wyróżnia się wyjątkowo wysoką sprawnością cieplną na poziomie odpowiednio 41 i 40 procent, osiągniętą dzięki obniżeniu strat energii związanych z działaniem układów wydechowego i chłodzenia, zmniejszeniu tarcia części ruchomych oraz innym usprawnieniom – dodaje TMMP – Silnik zużywa od 4,7 do 5,6 l/km w napędzie hybrydowym oraz od 7,0 do 7,7 l/100 km w napędzie konwencjonalnym i charakteryzuje się podwyższoną pojemnością i efektywną pracą w niższych temperaturach – informuje polski oddział Toyoty.

Według planu koncernu, w kwietniu przyszłego roku ruszy produkcja silnika TNGA o pojemności 1,5l, a rok później w Wałbrzychu rozpocznie się fabrykacja współpracującej z nim elektrycznej przekładni hybrydowej. Polski oddział Toyoty podkreśla, że po uruchomieniu wszystkich zakładów, ich pracownicy będą wytwarzać 309 tys. jednostek napędowych rocznie.

Koncern nadal poszukuje nowych pracowników. Już teraz zakład w Jelczu-Laskowicach oferuje 200 nowych etatów. W ostatnich miesiącach do pracy w fabryce zostało przyjętych 450 pracowników.

Fabryki TMMP zaopatrują montownie samochodów Toyoty oraz Grupy PSA i firmy Lotus, prowadzone przez spółki europejskie: w Czechach, Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji i Rosji oraz poza Europą: w Republice Południowej Afryki i Japonii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Fabryki w Polsce