Samochody ciężarowe przyczyniają się do dużych zanieczyszczeń. Szczególnie w dużych aglomeracjach, gdzie odpowiadają za ponad 60% emisji CO2. Dlatego koncerny motoryzacyjne decydują się na wprowadzenie ciężarówek elektrycznych. Czy ma to szanse powodzenia?
Kilka dni temu Volvo Trucks rozpoczęła w Polsce testy Volvo Fe Electric w realnych warunkach użytkowania. To pojazd ciężarowy w 100% elektryczny.
Testy są związane z coraz większym zapotrzebowaniem na transport, zwłaszcza w handlu elektronicznym. Dlatego pojazd będzie sprawdzany przez Partnerów projektu – firmę H&M oraz IKEA, których przedstawiciele będą dostarczać produkty do sklepów i klientów. Jakie parametry będą poddawane sprawdzeniu? Chodzi o średnie zużycie energii, zasięg, czas i moc ładowania oraz masę przewożonego ładunku.
Volvo Trucks zamierza do 2030 roku ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 50%.
Przejedzie 200 kilometrów
Pojazd Volvo Trucks będzie raczej przeznaczony do transportu w mieście lub na krótkich dystansach. Volvo FE Electric posiada zasięg ok. 200 km, co jest uzależnione od konfiguracji akumulatorów i cyklu jazdy. Natomiast akumulator o pojemności 265 kWh może być ładowany w czasie 2-11 godzin.
Masa całkowita FE Elelectric to 27 ton. Ciężarówka Volvo posiada trzyosiowe podwozie elektryczne z zabudową GT Trailers, skrzynię z windą o ładowności ok. 13 000kg, 18-19 europalet.
Dodaj komentarz