Możemy je spotkać w portach, stacjach kolejowych czy magazynach. Suwnice sprawdzają się wszędzie tam, gdzie trzeba przenieść wielotonowe ciężary. Jak wyprodukować urządzenie o takiej wytrzymałości? Zobaczcie najnowszy odcinek programu „Fabryki w Polsce”.
Z jakich części składa się suwnica? Czym jest dźwigar? Do czego, przy produkcji suwnic, przydają się badania ultradźwiękowe? Odpowiedź na te pytania poznacie w odcinku z firmy ZBUD (Zakład Budowy Urządzeń Dźwignicowych) z Dąbrowy Tarnowskiej.
Wspólnie poznamy obowiązki pracowników działu projektowego, hali obróbki stali czy działu montażu. Opowiemy Wam także o tym, do czego w fabryce wykorzystywana jest wypalarka tlenowa i plazmowa. Pokażemy Wam również, w jaki sposób przebiega montaż suwnicy bramowej. Oglądajcie!
Największe maszyny w regionie
Historia firmy ZBUD sięga lat 80. Początkowo pracownicy spółki zajmowali się głównie produkcją aparatury do piecyków gazowych. Kilka lat później w firmie zaszły zmiany. Przedsiębiorstwo rozpoczęło wytwarzanie wciągników łańcuchowych z napędem ręcznym, które były dostarczane głównie do kopalni i stoczni.
– Zapotrzebowanie rynku na urządzenia wspierające transport zaowocowało wzbogaceniem oferty o żurawie i suwnice (początkowo głównie z napędem ręcznym). Sukcesywnie asortyment zwiększał się o urządzenia z napędem elektrycznym, o coraz większych udźwigach – tak o historii firmy ZBUD możemy przeczytać na stronie internetowej.
Przez ponad 30 lat działalności liczba pracowników w firmie zwiększyła się z 20 do 560 osób. ZBUD posiada hale produkcyjne o wielkości 15 tys. m2, z własną śrutownią, malarnią oraz powierzchnią malarską. Warto podkreślić, że spółka z Dąbrowy Tarnowskiej posiada największe w regionie maszyny do obróbki elementów wielkogabarytowych.
Obecnie w ofercie firmy znajdziemy urządzenia transportu bliskiego, czyli suwnice, żurawie, wciągarki czy wciągniki. ZBUD produkuje także osprzęt transportowy (zawiesia i trawersy), urządzenia dźwignicowe oraz przemysłowe konstrukcje stalowe.
Dodaj komentarz