Przekładnie hybrydowe piątej generacji. Fot. Toyota
Przekładnie hybrydowe piątej generacji. Fot. Toyota
Przekładnie hybrydowe piątej generacji. Fot. Toyota
Przekładnie hybrydowe piątej generacji. Fot. Toyota
Polska to jedyny kraj, w którym Toyota wytwarza elektryczne przekładnie hybrydowe. Od 2018 r. w zakładach na Dolnym Śląsku powstawały przekładnie czwartej generacji. Obecnie uruchomiono produkcję technologii piątej generacji. Jaki będzie miało to wpływ na właściwości całego pojazdu?
Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) posiada w Polsce dwie fabryki – w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach. W pierwszym z nich powstają elektryczne przekładnie do niskoemisyjnych samochodów hybrydowych z silnikiem 1,8 l, 1,5 l oraz 1-litrowe i 1,5-litrowe silniki benzynowe, a także manualne skrzynie biegów. Natomiast zakład w Jelczu-Laskowicach produkuje silniki benzynowe 1,5 l oraz 2,0 l.
Znany azjatycki koncern motoryzacyjny postanowił zainwestować 360 milionów złotych w kolejną generację przekładni hybrydowych.
„Dzięki zmianom auto dysponuje większą mocą i lepszymi osiągami”
Po raz pierwszy w swojej historii pracownicy Toyoty będą produkować oba silniki elektryczne – MG1 i MG2. Zarówno jedna, jak i druga część stanowi integralną część elektrycznej przekładni (jeden element pełni rolę rozrusznika i wytwarza prąd, a drugi napędza koła).
Dzięki inwestycji na Dolnym Śląsku nowoczesne przekładnie trafią do nowych pojazdów marki Toyota Corolla.
– Nowe, elektryczne przekładnie hybrydowe charakteryzują się mniejszymi gabarytami oraz zwiększoną o 13% mocą silników elektrycznych, a tym samym większym udziałem napędu elektrycznego w pracy układu hybrydowego. Dzięki zmianom auto dysponuje większą mocą i lepszymi osiągami przy mniejszej emisji CO2. Łączna moc napędu hybrydowego 1.8 wynosi 140 KM. Większa moc pozwoliła skrócić czas rozpędzania się pojazdu od 0 do 100 km/h o 1,7 sekundy do 9,2 sekundy – informują przedstawiciele TMMP
Inwestycja w polskich zakładach wpisuje się w koncepcję TNGA, czyli Toyota New Global Architecture. To globalna architektura pojazdów, w których projektowane są wszystkie nowe modele Toyoty. Platforma ta oznacza wspólne zasady konstruowania poszczególnych typów podwozi i nadwozi, jak i układów napędowych do różnych modeli. Jej cechą charakterystyczną jest niżej położony środek ciężkości oraz sztywniejsze nadwozie samochodu.
Dodaj komentarz