
Fot. AG Motors, ag-motors.pl

Fot. AG Motors, ag-motors.pl
W Podgrodziu koło Dębicy AG Motors – firma, która dostarcza autorskie technologie na potrzeby branży rowerowej, uruchomiła dwie ważne inwestycje. Po pierwsze, wraz z ośrodkami naukowymi, otworzono drugie w Europie Centrum Badawczo-Rozwojowe dla rynku rowerowego. Natomiast druga inwestycja to w pełni zautomatyzowana fabryka ram rowerowych. Zadowolenia nie krył prezes AG Motors Wiesław Marek: – To niezwykle ważny moment dla całej branży rowerowej, ponieważ inwestycja ta w istotny sposób pozwala skrócić proces produkcji roweru – zauważył prezes firmy.
Dzięki innowacyjnym technologiom poddębicki zakład będzie w stanie wyprodukować 1500 sztuk ram rowerowych każdego dnia i 400 tys. w ciągu roku. Znacząco skróci się także czas produkcji, który dzięki inwestycji w Polsce zmniejszy się ze 180 do 30 dni.
-Do tej pory ramy rowerowe produkowane były poza Europą. Nasz park maszynowy pozwala na wyprodukowanie ramy w całości w jednym nieprzerwanym procesie spawalniczym. Automatyzacja daje możliwość wprowadzenia powtarzalności tempa produkcji oraz przede wszystkim wysokiej jakości produktu finalnego – mówił prezes AG Motors. Dodał także: – Tworząc produkty w Polsce mamy pełną kontrolę zarówno nad jakością materiału i technologii, jak i nad samym procesem produkcyjnym – powiedział Wiesław Marek.
Prezes AG Motors zapowiedział, że fabryka w Podgrodziu w przyszłości będzie także wytwarzać komponenty rowerowe, m. in. wsporniki siodełek czy kierownice.
Natomiast rola Centrum Badawczo-Rozwojowego to opracowywanie i testowanie nowoczesnych elementów konstrukcyjnych do rowerów. AG Centrum chce wykorzystać ośrodek do opatentowania poszczególnych rozwiązań. Centrum B+R powstało we współpracy z krakowską Akademią Górniczo-Hutniczą, Politechniką Rzeszowską oraz Instytutem Metalurgii Inżynierii Materiałowej PAN.
Koszt obu inwestycji to 40 mln zł, z czego 70% zostało dofinansowanych ze środków unijnych. Warto dodać, że dzięki dwóm, wspomnianym projektom w poddębickim zakładzie zatrudnienie zwiększy się ze 137 do 200 pracowników.
AG Motors funkcjonuje na rynku od dziesięciu lat. Pracownicy firmy specjalizują się w tworzeniu autorskich technologii na potrzeby rynku rowerowego. Prowadzą badania w obszarze nowych koncepcji projektowania, dzięki posiadanemu zapleczu badawczemu. Pozwala to na wdrażanie innowacyjnych na skalę światową projektów.
Podobne artykuły

Dodaj komentarz