Magazyny LPP. Fot. LPP

Magazyny LPP. Fot. LPP

Technologie

Nowa platforma LPP. Pomoże zarządzać wielką logistyką

Jak obsłużyć 40 rynków sprzedażowych i 18 krajów produkcyjnych? Duże rozproszenie geograficzne i różne strefy czasowe nie ułatwiają zarządzania logistyką. Dlatego znany polski producent odzieżowy, firma LPP, wdrożyła nowe rozwiązanie, które pozwoli im na sprawne kierowanie.

Zespół ekspertów LPP Logistics stworzył platformę Control Tower, która umożliwi firmie sprawną synchronizację operacji logistycznych, bieżące monitorowanie oraz komunikację wszystkich uczestników łańcucha dostaw.

– Dzięki temu systemowi jesteśmy w stanie w czasie rzeczywistym wykrywać odchylenia w zakresie samego procesu przepływu towaru pomiędzy poszczególnymi ogniwami łańcucha. Możemy też korygować pojawiające się nieprawidłowości, począwszy od procesów okołoprodukcyjnych realizowanych przez fabrykę, poprzez booking transportu dla gotowych przesyłek, dokumentację, a skończywszy na procesie dostawy finalnego produktu do naszych centrów dystrybucyjnych  mówi Małgorzata Bogdziewicz, Supply Chain Management Director, LPP Logistics.

Jednym z modułów platformy Control Tower jest Supplier Portal. W ramach tego systemu dostawcy ze wszystkich krajów produkcyjnych są w stanie samodzielnie wygenerować etykiety logistyczne. Dzięki temu jest możliwa standaryzacja pakowania oraz optymalizacja zagospodarowania powierzchni magazynowych.

Korzyści Control Tower

Centrum Dystrybucyjne LPP. Fot. lppsa.pl

Centrum Dystrybucyjne LPP. Fot. lppsa.pl

Pracownicy LPP widzą co raz większe atuty korzystania z platformy Control Tower. Dzięki uruchomieniu systemu zagospodarowanie przestrzeni w centrum dystrybucyjnym firmy w Pruszczu Gdańskim wzrosło o 15 tys. m 2 (czyli o 20%). W ten sposób firma znalazła dodatkowe miejsce na kolejne 240 tys. sztuk kartonów.

Nowy system będzie miał także wpływ na ochronę środowiska. Bardziej optymalne gospodarowanie kontenerami morskimi czy zmniejszenie liczby przesyłek przekłada się na ograniczenie emisji dwutlenku węgla. Natomiast wdrożenie platformy Control Tower oznacza digitalizację dokumentów i tym samym ograniczenie zużycia papieru.

– Control Tower nie jest jeszcze kompletnym systemem. Wciąż rozwijamy kolejne funkcjonalności, które pozwolą na jeszcze lepszy monitoring SCM czy dodatkowe usprawnienia w całym procesie zarządzania dostawami. Niemniej już na tym etapie platforma przynosi nam korzystny bilans ekonomiczny i środowiskowy. Minimalizuje liczbę potencjalnych ludzkich błędów, zwiększa produktywność zespołów, a co najważniejsze, w dobie coraz mniej przewidywalnych warunków biznesowych, zwiększa prawdopodobieństwo wychwycenia ewentualnych zaburzeń na którymkolwiek z etapów procesu logistycznego – podsumowuje Małgorzata Bogdziewicz.

Jeśli jesteście ciekawi, jak wygląda centrum dystrybucyjne LPP, to TUTAJ zobaczcie odcinek programu „Fabryki w Polsce”, który nagraliśmy w tym obiekcie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *