Recykling jednej tony zużytych katalizatorów oznacza brak konieczności wydobycia 150 ton rudy czy 400 ton skały płonnej. Proces odzyskiwania metali szlachetnych to potrzebna czynność, jednak muszą ją wykonywać wykwalifikowane firmy. Jedną z nich jest Unimetal Recycling.
W najnowszym programie „Fabryk w Polsce” odwiedzamy Trzebinię, gdzie znajduje się nowoczesny zakład Unimetal Recycling. Zobaczyliśmy tu proces odzyskiwania metali szlachetnych z katalizatorów.
Pallad, platyna czy rod. Takie pierwiastki mogą znajdować się w samochodowych katalizatorach. Nim jednak zostanie przeprowadzony proces recyklingu swoje czynności muszą wykonać pracownicy laboratorium czy operatorzy stanowiska cięcia. Trzeba użyć zarówno młynu kulowego, jak i spektometra fluorescencji rentgenowskiej. Wszystko to zobaczycie w naszym programie!
Najwięksi w Europie
Unimetal Recycling to firma, która zaczynała z pozycji lokalnego przedsiębiorstwa a obecnie jest jednym z europejskich liderów w swojej branży. Zresztą budynek w Trzebini to jeden z największych przetwórczych zakładów na Starym Kontynencie.
Pracownicy Unimetalu zajmują się skupem i przerobem używanych katalizatorów ceramicznych, metalowych czy monolitu ceramicznego. Chodzi o urządzenia wykorzystywane w samochodach osobowych i ciężarowych, ale także te ze statków, maszyn budowlanych, przemysłowych, rolniczych czy górniczych. Celem firmy jest odzyskanie do ponownego wykorzystania jak największej ilości metali szlachetnych.
Specjalne maszyny
Zakład firmy mieści się na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Unimetal posiada specjalne, nowoczesne maszyny, które pozwalają zarówno na obniżenie kosztów, jak i skrócenie procesu obróbki. Wiele z nich możecie zobaczyć w programie „Fabryki w Polsce”!
– Nasza linia produkcyjna została specjalnie zaprojektowana do optymalnego przerobu używanych katalizatorów – informuje firma Unimetal Recycling.
Dodaj komentarz