Ostatnie podwozia ciężarowe, które wytwarzano w Polsce należały do kultowej marka Star. Już w sierpniu z linii zjadą kolejne tego typu pojazdy. Kto będzie ich producentem?
Ministerstwo Rozwoju i Technologii poinformowało o powstaniu fabryki podwozi dla samochodów ciężarowych. Nowy zakład zostanie wybudowany w Pile i będą tam produkowane podwozia marki Gralion. To dzieło włoskich inżynierów z firmy Tekne, jednak w okresie kilku lat produkt ma zostać w całości spolonizowany i w 80% będzie produkowany w Polsce.
– Ojczyzną aut jest włoska fabryka Tekne. Współpraca, którą nawiązaliśmy z włoskim przemysłem, pozwoli nam na polskim rynku być konkurencyjnym cenowo, a jednocześnie uniezależnić się od zagranicznych dostawców i narzucanego przez nich czasu oczekiwania na gotowe podwozia – mówi Wojciech Maślany, prezes Hilltech Truck. To warszawska firma, dzięki której podwozia będą produkowane w Polsce.
Docelowo w fabryce pracę znajdzie 200 osób. Ich rolą będzie produkcja nawet 1600 sztuk podwozi w ciągu roku.
Podwozia do trudnych terenów
W pilskiej fabryce będą powstawały podwozia Gralion 244 oraz Gralion 266. To produkty terenowe, która znajdą swoje przeznaczenie głównie w wozach strażackich, wojskowych pojazdach bazowych czy samochodach dla służby celnej oraz leśników. Pojazdy będą posiadały homologację cywilną, dlatego skorzystają z nich także zwykli odbiorcy, np. w formie kamperów przeprawowych.
Polskie podwozia będą posiadały specjalne właściwości, zwłaszcza w zawieszeniu. Wszystko za sprawą technologii mostów portalowych, poprzez którą prześwit znajdzie się powyżej 40 cm. Dzięki temu samochody nie będą miały problemów z pokonywaniem bardzo trudnych terenów.
Dodaj komentarz