Fot. Pixabay

Fot. Pixabay

AktualnościTechnologie

Sezamie, otwórz się! Technologia, która steruje bramą za pomocą gestu lub głosu

Wielu z nas myśli, że dużym luksusem jest otwarcie bramy za pomocą bezprzewodowego pilota. To już przeszłość. Firma NicePolska oferuje urządzenie, które uruchamia bramę lub szlaban za pomocą głosu, telefonu, a nawet facebooka. Jak to możliwe?

Inżynierowie NicePolska (producent automatyki dla domu i przemysłu) stworzyli technologię, która ułatwia otwieranie bramy za pomocą różnych metod i „narzędzi”.

Dzięki zastosowaniu specjalnych czujników, brama może zostać otwarta, gdy właściciel znajduje się w jej pobliżu. Połączenie odbywa się za pomocą drogi radiowej Flor, a poprzez specjalną aplikację użytkownik może nadać uprawnienia kolejnym osobom, które będą rozpoznawane za pośrednictwem telefonu.

Nice oferuje także inne możliwości. Bramą możemy również sterować poprzez gesty. System jest w stanie rozpoznać 3 komendy: Góra-Stop-Dół. – Otwarcie bramy czy kraty rolowanej nie musi bowiem tylko przypominać odganiania muchy – bezdotykowy pilot znajdzie zastosowanie we wszystkich przestrzeniach, w których obowiązkowe jest obecnie noszenie rękawiczek ochronnych. Nice Air może zostać zainstalowany nie tylko w domu w kuchni, ale także w restauracjach czy w przemyśle medycznym – informuje Nice Polska.

Kolejne możliwości

W ofercie firmy znajdziemy również możliwości zarządzania automatyką za pomocą komend głosowych. Wszystko dzięki modułowi Nice IT4WiFI. Sposób działania technologii wyjaśnia Piotr Głowacki, specjalista ds. technicznych w Nice Polska:

– W bajkach używano zaklęcia „Sezamie, otwórz się!”, a w świecie Nice wystarczy wykorzystać moduł Nice IT4WIFI – śmieje się Piotr Głowackin– Co więcej, przy wykorzystaniu domowego huba Apple (np. iPada stanowiącego centrum inteligentnego domu), zarządzanie głosowe jest także możliwe zdalnie nie tylko z poziomu iPhone’a, ale także Apple Watcha czy nawet samochodu, który obsługuje system AppleCar. W ten sposób możemy sprawdzić, czy brama jest zamknięta, aktywując wirtualnego asystenta w naszym samochodzie – dodaje Głowacki.

System pozwala także otworzyć bramę lub szlaban za pomocą… mediów społecznościowych. Twitter, Facebook mogą być równie odpowiednim „pasem transmisyjnym”. Bramą można sterować również za pomocą wiadomości e-mail. Oto przykład: – Przypuśćmy, że w wysokim biurowcu recepcjonistka otrzymuje telefon od użytkownika, który czeka pod szlabanem wjazdowym. Po autoryzacji tego użytkownika, wysyła ona ze swojego konta wiadomość e-mail i dzięki temu, po krótkiej chwili oczekiwania, pojazd może wjechać na teren parkingu wokół biurowca  – wyjaśniają pracownicy Nice Polska.

Czy technologia wyczerpała już swoje możliwości w tym zakresie? Wydaje się, że nie, gdyż obecnie inżynierowie pracują nad systemami sztucznej inteligencji, które mogą nawet rozpoznawać myśli i nawyki użytkownika.

Nice Polska działa na rynku od 1996 r. W ofercie firmy znajdziemy automatykę do bram przesuwnych, skrzydłowych, garażowych oraz rolet, segmentowe bramy garażowe, systemy parkingowe, systemy kontroli ruchu pieszych oraz wideodomofony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *