Czasami wielkość naszego pojazdu nie pozwala na przewiezienie większych rzeczy. Wtedy świetnie sprawdza się przyczepa samochodowa. Czy jest to na pewno bezpieczne rozwiązanie? Aby to sprawdzić, odwiedziliśmy zakład producenta tych urządzeń – firmę Stalko z Radomia.
Stalko jest producentem przyczep samochodowych marki Lorries. To pojazdy, które znajdują zainteresowanie u kierowców w całej Europie. W najnowszym odcinku programu Fabryki w Polsce zobaczyliśmy pełen proces produkcji tych urządzeń.
Od projektu do montażu
Pierwszym stanowiskiem, gdzie zaglądamy z kamerą naszego programu jest dział projektowania. Tutaj dowiedzieliśmy się za pomocą jakich technologii przebiega proces konstruowania przyczep oraz w jaki sposób oprogramowanie może zbadać wytrzymałość tych pojazdów.
W następnym kroku zobaczyliśmy proces powstawania poszczególnych części. Czytelnicy naszego cyklu #SłownikPrzemysłowy dobrze wiedzą, że jednym z często spotykanych urządzeń w fabrykach są prasy (pisaliśmy m.in. o prasie krawędziowej, mimośrodowej, wibroprasie i termoprasie). Tak też wygląda sytuacja w przypadku radomskiej fabryki. Poprzez gięcie na prasach krawędziowych powstają błotniki, natomiast prasa elektryczna odpowiada za wycinanie elementów obudowy lamp.
Coraz więcej producentów przeprowadza w swoich zakładach robotyzację. W fabryce Stalko roboty odpowiadają za spawanie, podczas tego procesu łączy się różne elementy samochodowych przyczep.
Bezpieczne przyczepy
Czy przyczepy samochodowe Lorries są bezpieczne? W radomskiej fabryce przeprowadza się wielokrotną kontrolę jakości. Czuwają nad tym różne urządzenia, jak spoinomierz czy kamera endoskopowa. W naszym programie zobaczycie także, w jaki sposób sprawdza się zabezpieczenie antykorozyjne.
Naszą podróż po fabryce firmy Stalko zakończyliśmy w dziale montażu, gdzie zobaczyliśmy m.in. w jaki sposób przyczepy są uzbrajane w osprzęt.
Dodaj komentarz